“Επιστρέφει” ο Προαστιακός

2013-10-16 17:41
Πέρασαν έξι χρόνια απ' όταν το δημοτικό συμβούλιο στον τότε δήμο Λαυρεωτικής, είχε συνεδριάσει για να εκφράσει την άποψή του στο θέμα της όδευσης του Προαστιακού στην πόλη του Λαυρίου.
Μία συνεδρίαση όπου είχε ξεχωρίσει η εμπεριστατωμένη θέση της παράταξης της Λαυρεωτικής Αναδημιουργίας, εκφρασμένη από τον σύμβουλο της παράταξης Ι. Ξεφτέρη.
Στο διάστημα που μεσολάβησε το θέμα έφυγε από τις προτεραιότητες των κυβερνήσεων, ξεθώριασε, και ενώ το “σφύριγμα” του Προαστιακού στο Λαύριο τοποθετείτο τότε στα 2013, σήμερα ακόμη βρισκόμαστε στην εκπόνηση των όποιων μελετών.
Μία από αυτές, που αφορά την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίµηση και Αξιολόγηση (ΠΠΕΑ) του έργου 2 «ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΙ∆ΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΚΟΜΒΟΣ ΚΟΡΩΠΙΟΥ – ΛΑΥΡΙΟΥ» ήρθε προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τρίτη 27 Αυγούστου.
Η όλη συζήτηση όπως αναμενόταν εξελίχθηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο εστιάστηκε στη χάραξη της διαδρομής από το Κορωπί ως το Θορικό, η οποία αφορά την εκ της Κερατέας “πτέρυγα”, και στο δεύτερο, τη διαδρομή από Θορικό έως και το λιμάνι του Λαυρίου, που αφορά την άλλη, Λαυριακή πολιτική πτέρυγα.
Ωστόσο η ίδια η παρουσίαση σε κάποια σημεία δημιούργησε σύγχυση με τους όρους: βασικές, προτεινόμενες και εναλλακτικές (αναφέρονται στις διαδρομές), να ακολουθούν τα σχέδια επί χάρτου που παρουσιάστηκαν.
Όσον αφορά την ευρύτερη περιοχή της Κερατέας, το θέμα εστιάζεται στην επιθυμία αποφυγής της διαδρομής η οποία φαίνεται να αποτελεί την επιλογή της ΕΡΓΟΣΕ, και η οποία εμφανίζει την κατασκευή σήραγγας στη θέση Τογάνι μήκους 1335 μέτρων η οποία και εξουδετερώνει την επιθυμητή από κατοίκους και φορείς της περιοχής, διαδρομή (Δασκαλιό κλπ).
Στο Λαύριο οι όποιες επιλογές περιορίζονται ή σε εντός της πόλης διέλευση με ταυτόχρονη υπογειoποίηση μέρους της διαδρομής μετά τη Γαλλική, ή περιφερειακή όδευση (Οξυγόνο), ωστόσο και εδώ διχάζονται οι απόψεις με άλλες να  επιθυμούν τον τερματικό σταθμό στο λιμάνι και άλλες κοντά σε αυτό.
Στη συζήτηση εμφανίστηκε και άποψη εκ μέρους των κατοίκων που βρίσκονται στο Ο.Τ 168, και οποίοι φαίνεται επί του παρόντος να μην μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε αξιοποίηση της περιουσίας τους.
Πρέπει όμως να τονιστεί, αυτό που δεν έχει εκτιμηθεί από πολλούς. Ότι δηλαδή γίνεται λόγος για σιδηρόδρομο και όχι για αστική συγκοινωνία, πράγμα που σημαίνει πως οι πολλοί σταθμοί, στάσεις ουσιαστικά, αντιστρατεύονται την ίδια την υπόσταση του συγκοινωνιακού αυτού μέσου, καθώς και του στόχου εκ μέρους της ΕΡΓΟΣΕ, που δεν είναι άλλος από την γρηγορότερη δυνατόν άφιξη στο λιμάνι του Λαυρίου.
Μέσα σε αυτή την παράβλεψη κινήθηκε η πολύωρη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Για την εκφρασμένη από το 2007 άποψη για περιφερειακή όδευση στο Λαύριο έκανε λόγο ο Δ. Λουκάς
“Η φιλοσοφία των ανθρώπων είναι διαφορετική, είναι πώς θα φτάσουμε γρηγορότερα στον προορισμό” ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Γιάννης Ξεφτέρης, εστιάζοντας στο παράδειγμα της υφιαστάμενης διαδρομής ως το Κιάτο, με τους περιορισμένους σταθμούς.
Την πολιτική διάσταση του θέματος επιχείρησε να θέσει ο Απ. Παμφίλης τονίζοντας πως δεν θα υπάρξει η πολυσυζητημένη ανάπτυξη για την περιοχή. “Υπήρξε ανάπτυξη στο Κορωπί; Άλλα συμφέροντα και άλλοι στόχοι εξυπηρετούνται από το έργο” ανέφερε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Τοποθέτηση με άρωμα πολιτικής επιστροφής, αποτέλεσε ο λόγος του Γιάννη Παρασκευή, που μετακομίζει...στην εκ Κερατέας ορμώμενη παράταξη του κ. Λεβαντή.
Ο πρώην αρχηγός της πάλαι ποτέ Λαυρεωτικής Αναδημιουργίας, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως θα υπάρξει με την έλευση του Προαστιακού μεγάλη οικιστική ανάπτυξη στο Λαύριο. 
Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι το τρένο θα πρέπει να φτάσει στο λιμάνι και η πύλη εισόδου της πόλης να είναι στα τέλματα. “Αυτή ήταν η πρότασή μου το 2007, αυτή είναι και τώρα” τόνισε ο κ. Παρασκευής. 
Οι διαβουλεύσεις για το θέμα θα συνεχιστούν.

Νέα

Διχάζει Λαύριο και Κερατέα η μπόχα της ΔΕΥΑΤΗΛ

2014-12-22 20:53
Αποκαλυπτική η τοποθέτηση του Γιάννη Παρασκευή  στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού...

Ετικέτες

Η λίστα ετικετών είναι κενή.